Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    KLM Embraer keert terug naar Schiphol

    09/07/2025

    KLM en Defensie bundelen krachten

    08/07/2025

    Nederlandse F-35’s naar Polen

    08/07/2025

    “Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

    07/07/2025

    Man afkomstig van Schiphol zet het op een lopen

    07/07/2025
  • Achtergrond

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025

    De KLM-hond | Column

    28/06/2025

    ‘Iedereen moet kunnen vliegen’ | Interview

    28/06/2025

    Slot in Marokko: de koning krijgt voorrang | Column

    21/06/2025
  • Editors’ choice

    Air India negeerde en vervalste veiligheidseisen

    07/07/2025

    Paniek aan boord van Nederlandse TUI 737-vlucht

    06/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Air France-KLM koerst op overname andere airline

    04/07/2025

    Vete zonnepanelen Schiphol laait op: ‘€300 miljoen schade’

    30/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Opmerkelijk»15 uur in de lucht: Qantas-vlucht eindigt waar hij begon
Opmerkelijk

15 uur in de lucht: Qantas-vlucht eindigt waar hij begon

RedactieDoor Redactie24/06/2025Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© John Taggart from Claydon Banbury, Oxfordshire, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Passagiers aan boord van een Qantas-vlucht van Perth naar Parijs hebben meer dan vijftien uur in de lucht doorgebracht, om uiteindelijk weer te landen op hun vertrekpunt in Australië. De Boeing 787-9 moest terugkeren nadat delen van het luchtruim boven het Midden-Oosten werden gesloten als gevolg van een Iraanse raketaanval.

De vlucht vertrok op 23 juni om 19.35 uur lokale tijd voor de geplande zeventien uur durende reis naar Parijs. Toen het toestel zich ter hoogte van het zuidwesten van het Indiase luchtruim bevond, kreeg de bemanning te horen dat de situatie in het Midden-Oosten ernstig was verslechterd. Daarop besloot de luchtvaartmaatschappij het toestel om te keren. Het vliegtuig landde op 24 juni rond 11.00 uur veilig op de luchthaven van Perth.

View this post on Instagram

A post shared by Flightradar24 (@flightradar24)

Niet alleen de vlucht naar Parijs werd getroffen. Een andere Qantas-vlucht van Perth naar Londen Heathrow werd eveneens beïnvloed door de situatie en uit voorzorg omgeleid naar Singapore. Qantas liet weten dat passagiers van beide vluchten een overnachting krijgen aangeboden.

De veranderingen in de route hebben ook gevolgen voor de geplande terugvluchten vanuit Parijs en Londen. Qantas onderzoekt momenteel verschillende opties om getroffen reizigers te helpen. De luchtvaartmaatschappij benadrukt dat het de veiligheidssituatie in de regio nauwlettend blijft volgen en waar nodig alternatieve routes zal gebruiken.

Vluchten van Qantas tussen Perth en Europa volgen normaal gesproken een route over het Midden-Oosten. Bij eerdere spanningen is de maatschappij al gedwongen geweest om omwegen te nemen of extra tussenstops in te lassen, bijvoorbeeld in Singapore, om bij te tanken.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
787-9 Qantas
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Portugese minister: Geen voorkeur bij verkoop nationale airline

09/07/2025Redactie

Bijenzwerm houdt vliegtuig aan de grond

09/07/2025Redactie

“Britse” Eurofighter Typhoons verleden tijd

09/07/2025Redactie
Recent

777-piloten krijgen standje van luchtverkeersleiding | Video

09/07/2025

Portugese minister: Geen voorkeur bij verkoop nationale airline

09/07/2025

Bijenzwerm houdt vliegtuig aan de grond

09/07/2025
Populair

Paniek aan boord van Nederlandse TUI 737-vlucht

06/07/2025

“Nederlandse” luchthaven over de grens groeit maar door

07/07/2025

Lufthansa A380 ‘praktisch zonder brandstof’

06/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?