Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Zien: vliegtuigen staan in krankzinnige file

    11/11/2025

    Opvallend Transavia-vliegtuig bijna naar Schiphol

    11/11/2025

    Piloot vervalst documenten om Captain te worden

    10/11/2025

    Turkije over F-35: ‘Tijd dat VS beloftes waarmaakt’

    10/11/2025

    SAS-vlucht moet op Schiphol landen wegens noodgeval

    09/11/2025
  • Achtergrond

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Met suïcidale neigingen door de vliegkeuring? | Column

    02/11/2025

    ‘Geef mij maar het vliegtuig!’

    01/11/2025

    Het korte turbulente tweede leven van een paar KLM 747’s

    01/11/2025
  • Editors’ choice

    Turkse C-130 Hercules neergestort

    11/11/2025

    Turkije over F-35: ‘Tijd dat VS beloftes waarmaakt’

    10/11/2025

    Nieuw vliegtuig opstap naar samenwerking luchtmachten?

    09/11/2025

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Verstoringen en Annuleringen»A380 en twee 777’s na uren vliegen terug op startpunt
Verstoringen en Annuleringen

A380 en twee 777’s na uren vliegen terug op startpunt

Door Niek de Weert1 oktober 2025, 13:00 • Update 17:44Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Airbus A380-800 Qantas © Joost de Wit
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Op maandag 29 en dinsdag 30 september 2025 keerden maar liefst drie intercontinentale vluchten onverwacht terug naar hun vertrekpunten.

De eerste vlucht, Qantas-vlucht QF63 van Sydney naar Johannesburg, keerde na 4,5 uur terug vanwege een technisch probleem met het satellietcommunicatiesysteem van de Airbus A380. Hoewel er geen onmiddellijk gevaar voor passagiers of bemanning was, besloot de bemanning uit voorzorg om terug te keren naar Sydney. Alle 410 passagiers werden in hotels ondergebracht en konden hun reis naar Johannesburg de volgende dag voortzetten, nadat technici het toestel hadden geïnspecteerd.

De A380 was nog geen 4,5 uur onderweg toen het problemen ondervond met het satellietcommunicatiesysteem © Flightradar24.com

Ook British Airways-vlucht BA2157 van Londen Gatwick naar Antigua keerde onverwacht om, na bijna acht uur in de lucht. De luchtvaartmaatschappij heeft nog geen officiële verklaring gegeven, wat leidde tot speculatie over mogelijke technische of operationele oorzaken. British Airways startte een onderzoek om de precieze reden van de terugkeer van de Boeing 777-200 vast te stellen.

British Airways-vlucht BA2157 van Londen naar Antigua stond na bijna acht uur vliegen weer aan de grond © Flightradar24.com

Tot slot keerde Japan Airlines-vlucht JL55 van Chicago naar Tokio op 30 september terug vanwege een zieke passagier. De vlucht, die normaal aanzienlijk langer duurt, keerde na ongeveer 5,5 uur weer terug naar Chicago.

Boven Canada besloot de crew van de Boeing 777 terug te keren naar Chicago O’Hare © Flightradar24.com

Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
British Airways Japan Airlines Qantas terugkeer
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Niek de Weert
  • LinkedIn

Redacteur. Niek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Utrecht en is daarna begonnen met schrijven voor Up in the Sky. Hij richt zich voornamelijk op actuele financiële en operationele ontwikkelingen in de luchtvaartsector, en behandelt daarnaast regelmatig thema’s uit de militaire luchtvaart. Met zijn journalistieke achtergrond draagt Niek bij aan de betrouwbaarheid en inhoudelijke kwaliteit van het platform.

Gerelateerde Artikelen

Turkse C-130 Hercules neergestort

11/11/2025Sytse Sijbesma

Rusland: ‘Complot om MiG-31-straaljager te stelen’

11/11/2025Redactie

Wat gebeurt er met A340 van Lufthansa?

11/11/2025Niek de Weert
Recent

Turkse C-130 Hercules neergestort

11/11/2025

Rusland: ‘Complot om MiG-31-straaljager te stelen’

11/11/2025

Wat gebeurt er met A340 van Lufthansa?

11/11/2025
Populair

Koud record voor Airbus in Antarctica

08/11/2025

Turkije over F-35: ‘Tijd dat VS beloftes waarmaakt’

10/11/2025

Nieuw vliegtuig opstap naar samenwerking luchtmachten?

09/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?